Doradztwo prawne
Już prawie żaden Klient nie oczekuje ’suchych’ opinii prawnych czy zatwierdzenia ‘pod względem formalnym’. Produkowanie długich, niezrozumiałych opinii i sformułowań bez konkretnych wniosków i rekomendacji przeszło już do lamusa. Jaka więc jest dzisiejsza rola kancelarii prawnej? Wszystko zależy od konkretnej sytuacji i relacji na linii doradca – Klient. Można jednak określić obszary, które są uniwersalne dla każdej sytuacji. Dzisiejsza firma doradcza powinna spełniać kilka ról jednocześnie: załatwia formalności oraz jest zaufanym doradcą, zapewniania bezpieczeństwo oraz zarządza procesami biznesowymi.
Nowoczesna firma doradcza powinna rozumieć branżę, w której działa jej Klient i wspierać go w realizacji jego celów. Nie jestem w stanie wyobrazić sobie procesu doradzania Klientowi bez znajomości jego branży czy położenia się w jego sytuacji. Jak można mu skutecznie doradzać nie wiedząc czym zajmuje się na co dzień?
Nowoczesny doradca może razem z Klientem budować wartość jego biznesu. Stosując narzędzia z obszaru konsultingu, doradca może pomóc Klientowi i tworzyć z nim wartość. Jeśli firma chce świadczyć usługi doradcze typu premium, gdzie wysoka cena jest wynikiem jeszcze większej wartości jaką otrzymuje Klient, musi odczytywać priorytety Klienta, usuwać bariery komunikacyjne, a nawet przejmować procesy decyzyjne klienta. Zadaniem doradcy jest takie przedstawienie sytuacji aby decyzja zależała od priorytetów klienta.
Zadaniem firmy doradczej musi być budowanie wartości dla Klienta, w każdym możliwym obszarze i dawanie realnego wsparcia w drodze do sukcesu.
Kancelaria świadcząca usługi doradztwa prawnego powinna w każdym przypadku reprezentować najwyższy standard etyczny prowadzonych prac, a w sprawach dotyczących działalności Klienta występować wyłącznie w interesie klienta.
Powierzając nam swoje sprawy, klient ma pewność, że jego sprawę prowadzi konkretny wykwalifikowany w danej dziedzinie prawnik, z którym ma stały bezpośredni kontakt telefoniczny i mailowy.
Staramy się też minimalizować czas oczekiwania klienta na realizację powierzonego zadania.
Mamy świadomość, że każdy Klient i każda sprawa jest inna. Sprawa z pozoru drobna i błaha, niejednokrotnie potrafi mieć dla Klienta szczególne znaczenie. Reprezentujemy indywidualne podejście oraz szacunek do Klienta i jego spraw. Nie oferujemy gotowych rozwiązań, ale takich, które będą korzystne w konkretnej sprawie. Uczciwie informujemy o potencjalnych ryzykach czy konsekwencjach podejmowanych decyzji. Zadowolenie i pozytywna ocena współpracy z nami, którą klienci przekazują swoim kontrahentom i bliskim, jest dla nas najlepszą reklamą.